Haber Tepe © 2024. Tüm hakları saklıdır.

  1. Anasayfa
  2. Eğitim
  3. MEB Bakan Yardımcısı Macit: “Altyapı eğitim kalitesini doğrudan etkiliyor”

MEB Bakan Yardımcısı Macit: “Altyapı eğitim kalitesini doğrudan etkiliyor”

-

Millî Eğitim Bakan Yardımcısı M. Bilal Macit, Cenevre’de düzenlenen “Öğrenme için Bağlantı” temalı bakanlar toplantısında Türkiye’nin dijital eğitimdeki dönüşümünü anlattı. Yapay zekâ, altyapı yatırımları ve eğitim teknolojileri alanında sürdürülebilir vizyonu paylaştı.İ

İki gün süren etkinlikte eğitimde dijital dönüşüm, okul bağlantıları, yapay zekâ çözümleri ve eğitim teknolojileri odaklı iş birlikleri ele alındı. Toplantıya, bölgeden eğitim bakanları, teknoloji şirketlerinin temsilcileri ve politika yapıcılar katıldı.

Erişimde fırsat eşitliği ve dijital altyapı

Etkinlik kapsamında, özellikle kırsal bölgelerde yaşayan ve dezavantajlı gruplarda yer alan çocukların eğitime erişimini artırmaya yönelik somut adımlar tartışıldı. Kamu-özel sektör iş birlikleri kurulurken, sürdürülebilir dijital eğitim için yeni finansman modelleri ve örnek projeler paylaşıldı.

Macit: “Altyapı eğitim kalitesini doğrudan etkiliyor”

Politika Saati: Bakan Sunumları Oturumu’nda konuşan Millî Eğitim Bakan Yardımcısı M. Bilal Macit, Türkiye’nin dijital eğitim sürecindeki gelişmeleri aktardı. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde kültürel dokuyla uyumlu ve pedagojik niteliği koruyan bir eğitim anlayışı benimsediklerini vurgulayan Macit, altyapının eğitim kalitesi üzerindeki etkisine dikkat çekti.

Macit, “Türkiye son 23 yılda teknik altyapıda köklü ilerleme kaydetti. Altyapının geliştirilmesiyle eş zamanlı olarak girişimcilik ekosistemini de oluşturduk. Dijital dönüşüm sürecini kültürel, ekonomik ve pedagojik boyutlarıyla entegre biçimde yürütüyoruz” dedi.

Bakanlık olarak eğitim teknolojileri üretimi konusunda yetkinliğe sahip olduklarını belirten Macit, dijital dönüşüm vizyonlarını üç ana eksen üzerine kurduklarını söyledi: teknik altyapı, içerik zenginliği ve beşerî sermaye.

“Yapay zekâ destekli öğretmen ve öğrenci asistanlarından veriye dayalı karar mekanizmalarına kadar tüm süreçleri ölçülebilir başarı ve uluslararası standartlarla uyum içinde yapılandırıyoruz” diyen Macit, öğretmen ve öğrencilerin bu sürecin temel taşı olduğunu belirtti.

Toplantıya ayrıca Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürü Mustafa Canlı da katıldı.

İki gün süren etkinlik, “Teknoloji, eğitimde fırsat eşitliğinin anahtarı olmalıdır” çağrısıyla yayımlanan sonuç bildirgesiyle sona erdi.

Kaynak: CUMHA – CUMHUR HABER AJANSI

İlgili Yazılar

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir